torsdag 29 mars 2012

MH helg

I helgen hade vi mentalbeskrivning i Värnamo Brukshundklubb. Denna gång "slapp" jag vara figurant då vi hade så många nya som behöver komma ut och träna. Dock var jag "pappers-ansvarig" och tillbringade hela lördagen där. De populäraste rasera nu är nog staffordshire terrier och australian shepherd, för det var nästan bara det hela lördagen. En udda ras som heter Broholmer var med. Trodde att det skulle vara en liten hund, men ack vad jag bedrog mig när jag googlade på rasen. (Man vill ju veta lite i förväg vad det är för hundar som kommer.)
På söndagen hann jag med att delt med Bella innan jaktträningen. Det var spännande att se om hon var lika orädd och positiv som när vi gjorde FART-testet. Det var hon.
Infogar en liten film från momentet "Spöken". Tyvärr har jag inte lärt mig att redigera film ännu, så den kan vara något långtråkig för den oinvigde. Dessutom kan det vara risk för nackspärr, men det är ett ganska spännande slut på filmsnutten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar